TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı ve AK Parti Trabzon Milletvekili Adil Karaismailoğlu, Sümela Manastırı’nda yürütülen kapsamlı bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlandığını ve manastırın yeniden ziyaretçilere açıldığını duyurdu.

Karaismailoğlu yaptığı açıklamada, tarihi ve kültürel mirasın korunmasının yanı sıra ziyaretçilerin güvenliğinin de öncelikli hedefleri arasında yer aldığını belirterek, “Tarihimize, kültürel mirasımıza ve en önemlisi de bu eşsiz yapıları ziyaret eden vatandaşlarımızın, misafirlerimizin güvenliğine sahip çıkmaya kararlılıkla devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.

CHP'de duvarlara yansıyan arınma krizi!
CHP'de duvarlara yansıyan arınma krizi!
İçeriği Görüntüle

Trabzon’un ve Türkiye’nin dünya çapındaki en önemli sembollerinden biri olan Sümela Manastırı’nda sürdürülen çalışmaların ilk aşamasının başarıyla tamamlandığını kaydeden Karaismailoğlu, alanın yeniden ziyaretçilerin hizmetine sunulduğunu söyledi.

Çalışmaların, Trabzon Rölöve ve Anıtlar Müdürlüğü’nün kontrolünde gerçekleştirildiğini belirten Karaismailoğlu, süreç boyunca endüstriyel dağcılar ve uzman mühendislerin sarp yamaçlarda zorlu bir çalışma yürüttüğünü ifade etti.

Yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Karaismailoğlu, dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise bin 225 metrekare olmak üzere toplam 7 bin 500 metrekareyi aşkın alanda kaya yüzey temizliği gerçekleştirildiğini açıkladı. Ayrıca 935 metrekarelik yüzey örtüleme çalışmasının da tamamlandığını belirtti.

Yamaç temizliğiyle sınırlı kalmayan çalışmalar kapsamında, ankrajlar, gergi halatları ve doğal mağara tavanını da kapsayan yüksek dayanımlı çelik tel ağ sistemi kurulduğunu aktaran Karaismailoğlu, geniş ölçekli kaya iyileştirme ve destekleme çalışmalarının da başarıyla tamamlandığını kaydetti.

Bölge turizminin sürdürülebilirliği ve her yıl Sümela Manastırı’nı ziyaret eden yüz binlerce yerli ve yabancı turistin güvenliği için çalışmaların devam edeceğini vurgulayan Karaismailoğlu, “Gerek bölge turizmimizin sürdürülebilirliği gerekse her yıl ağırladığımız yüz binlerce yerli ve yabancı turistimizin can güvenliği için gerekli çalışmaları sürdürmeye devam edeceğiz. Trabzon’umuza, turizm dünyamıza ve ülkemize hayırlı uğurlu olsun” dedi.